با مشاوران گروه الورایانه کمک از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

امروز در این مطلب میخواهیم برسی کنیم که دلیل اینکه چراغ مودم خاموش میشود و یا قرمز رنگ میشود به چه دلیل است و به چه صورت میتوان مشکل آن  را رفع کرد.در ادامه این مطلب نیز برسی میکنیم که .قطع و وصل شدن اینترنت به چه دلیل میتواند باشد و راه حل های رفع آن را توضیح میدهیم

علت قرمز شدن چراغ های مودم

در این قسمت از مطلب قصد داریم  توضیح دهم که چراغ های مودم به چه دلیل قرمز میشوند.اگر شما از افرادی هستید که مودم در خانه یا محل کارتان دارید حتما این مطلب بسیار کاربردی را مطالعه کنید.

معرفی چراغ های مودم ADSL

اگر مودم را مشاهده کرده باشید مشاهده میکنید که چراغ های مختلفی وجود دارد که هر کدام نشان دهنده وضعیت خاصی هستن که این چراغ ها در مودم های مختلف متفاوت است. که در این مقاله علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم های TP-Link- d-linkرا برسی می کنیم

چراغ اینترنت مودم TP-Link

چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت

اگر با دقت به مودم TP-Link خود توجه کنید چراغ های مودم شما مشابه تصویر بالا هست که به توضیح هر یک از آنها میپردازیم:

  • چراغ شماره ۱ Power : اگر این چراغ سبز باشد به معنی اتصال صحیح آداپتور به مودم است و اگر این چراغ قرمز باشد شما باید آداپتور و پریز برق را برسی کنید که آیا برق به درستی به مودم میرسد.
  • چراغ شماره ۲ ADSL: اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که بر روی خط تلفن شما سرویس ADSL فعال است. اگر این چراغ قرمز باشد به این معنی است که سرویس ADSL  شما غیر فعال شده است یا خطوط مخابراتی به مشکل خورده است
  • چراغ شماره۳ Internet : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که شما با موفقیت به اینترنت متصل شد اید 

چنانچه قرمز باشد باید موارد زیر را برسی کنید:

  1. عدم اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم و وجود قطعی یا اتصالی در سیم تلفن
  2. عدم اتصال صحیح سیم تلفن به اسپلیتر
  3. بوق نداشتن خط تلفن
  • چراغ شماره ۴ :WLAN اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است مودم وایرلس مودم فعال است.
  • چراغ های ۱ تا ۴ : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که یکی از پورت های LAN به یک وسیله دیگر متصل است.

چراغ اینترنت مودم d-link

چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت

چراغ های مودم d-link که مشابه چراغ های مودم TP-Link هست فقط با این تفاوت که مودم d-link 3 چراغ بیشتر دارد که در ادامه آنها را توضیح میدهیم

چراغ شماره ۱ Power : اگر این چراغ سبز باشد به معنی اتصال صحیح آداپتور به مودم است و اگر این چراغ قرمز باشد شما باید آداپتور و پریز برق را برسی کنید که آیا برق به درستی به مودم میرسد یا خیر

چراغ های ۱ تا ۴ : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که یکی از پورت های LAN به یک وسیله دیگر متصل است.

چراغ شماره ۳ Wireless: اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است مودم وایرلس مودم فعال است.

چراغ شماره ۴ WPS: یک استاندارد تنظیمات امنیتی شبکه وای فای است.

چراغ شماره ۵ USB : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که به مودم شما یک دستگاه USB متصل است

چراغ شماره ۶ DSL : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که بر روی خط تلفن شما سرویس ADSL فعال است. اگر این چراغ قرمز باشد به این معنی است که سرویس ADSL  شما غیر فعال شده است یا خطوط مخابراتی به مشکل خورده است

چراغ شماره۷ Internet : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که شما با موفقیت به اینترنت متصل شد اید و اگر قرمز باشد باید موارد زیر را برسی کنید:

عدم اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم و وجود قطعی یا اتصالی در سیم تلفن

عدم اتصال صحیح سیم تلفن به اسپلیتر

بوق نداشتن خط تلفن

در صورت رفع نشدن مشکل شما با برسی موارد بالا با پشتیبانی سرویسی که خریده اید تماس بگیرید اگر شما از مخابراط سرویس گرفته اید باید با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرید.


علت قطع و وصل شدن اینترنت

قطع و وصل شدن اینترنت علت های مختلفی دارد که یه کی از آنها وجود نویز است که شما با خواندن مطلب . رفع مشکل نویز در اینترنت میتوانید برسی کنید که آیا خط تلفن شما نویز دارد یا خیر در ادامه این مطلب روش های را به شما توضیح میدهیم که با انجام دادن آنها مشکل شما، اگر مشکل نویز نداشته باشید رفع می شود

۱-خاموش کردن مودم:مودم خود را ۱۰ تا ۵ دقیقه خاموش کنید و بعد روشن کنید.

۲– ریکاوری مودم: مودم خود را به تنظیمات کارخانه  برگردانید، قبل از این کار حتما با سرویس دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و موضوع را با آنها در میان بگزارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت

با مشاوران گروه الورایانه کمک از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

منبع: الو رایانه کمک